افتتاح ساختمان جدید کتابخانه روستای آبادان

روستای آبادان از توابع شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان است. کانون توسعه فرهنگی کودکان در سال 1387 به درخواست اهالی و شورای روستا ، کتابخانه ای با حدود 2000 جلد کتاب در این روستا راه اندازی کرد.
در این کتابخانه هم همچون کتابخانه های دیگر فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه:خواندن گروهی، آشنایی با کتاب های مرجع، بهداشت، رفتار با کودکان و نوجوانان، رفتار بدون خشونت برای والدین و نوجوانان، خاطره نویسی، محیط زیست و…اجرا می شد.
کتابدار کتابخانه در این مدت در دوره های مختلف آموزشی شرکت کرد و آموزش هایی را که دیده بود در کتابخانه اجرا می کرد.
محل کتابخانه در ابتدا استیجاری بود. به دلیل کمبود فضای مسکونی در روستا و دوبار جابه جایی کتابخانه ، هیئت مدیره کانون تصمیم گرفت در این محل ساختمانی برای کتابخانه بسازد.
با همت همراهان کانون و یاری شورای روستا و دهیاری این تصمیم محقق شد.
شورای روستا برای ساخت کتابخانه زمینی به کانون اهدا کرد. مراحل ساخت کتابخانه از سال گذشته(1394)آغاز شد. کلیه هزینه های ساخت کتابخانه را یاران و همراهان کانون توسعه، تامین کردند.
ساختمان کتابخانه در روز 27مهرماه 1395 افتتاح شد .در این مراسم مسئولان محلی، فرماندار،بخشدار،شهردار، مولوی شیخ ظفر احمد و خانواده ها و افراد محلی ، دانش آموزان و همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان حضور داشتند.
در ابتدای مراسم خانم منیر همایونی مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان درباره اهداف کانون ، تاثیر کتابخانه در روستا و مشکلاتی که مردم روستا و مخصوصاً مشکلات مدارس در روستا صحبت کردند و از مسئولان خواستند به این مشکلات رسیدگی کنند.
در ادامه آقای دکتر فرزانه فر از اعضای هئیت مدیره کانون در باره فعالیت ها ی کانون و تلاش تک تک افراد گفتند. بعد از آن آقای داوودی فرماندار شهرستان ایرانشهر و آقای امینی فر شهردار ایرانشهر صحبت کردند.
بعد از صحبت ها و پذیرایی همه مهمان ها به مدرسه روستا رفتند تا از تعمیراتی که در مدرسه انجام شده بود دیدن کنند.
لازم به ذکر است که به دلیل مشکلاتی که در مدرسه روستا وجود داشت، کانون توسعه با جمع آوری کمک مالی مدرسه را بازسازی کردند.
روستای آبادان در حال حاضر 3088نفر جمعیت دارد. تعداد دانش آموزان این روستا 700نفر است.
کتابخانه روستای آبادان در حال حاضر دارای اتاق مخزن، اتاق دیداری -شنیداری، اتاق بازی و اتاق مطالعه است.
کتابخانه هم اکنون بیش از 4000جلد کتاب ، وسایل کمک آموزشی و اسباب بازی و تعدادی فیلم آموزشی و فیلم های سینمایی است.
این کتابخانه هم اکنون حدود 600 نفر عضو دارد.
روز بعد از افتتاح کتابخانه خانم ها منیر همایونی و فرمهر منجزی کارگاه های مختلفی برای دختران و پسران راهنمایی برگزار کردند.

 

 

photo_2016-10-22_12-25-33 photo_2016-10-22_14-33-30 photo_2016-10-22_14-34-07 photo_2016-10-22_14-34-11 photo_2016-10-22_14-34-14

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح ساختمان جدید کتابخانه روستای آبادان روستای آبادان از توابع شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان است.

کمک به طرح های کانون