فعالیت گروه آموزشیاری و گزارش عملکرد سال تحصیلی 95-94

شروع سال تحصیلی همیشه همراه با جنب‌و‌جوش است چه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان چه برای مدیران، معلمان و کارکنان مدارس و چه برای گروه آموزشیاری کانون توسعه فرهنگی کودکان. فعالیت‌های گروه اموزشیاری در طول سال شامل چند مرحله است:                          مرحله اول تماس با آموزشیاران، از اواخر مردادماه قبل از شروع  سال تحصیلی اعضاء گروه با آموزشیاران محترم تماس می‌گیرند تا از پرداخت مبلغ مورد تعهد ایشان مطمئن شوند. گاهی اتفاق می‌افتد که آموزشیاری به دلایل مختلف مایل به ادامه کمک نیست و باید برای دانش‌آموزانِ تحت پوشش کمک هزینه تحصیلی آموزشیار دیگری در نظر گرفته شود که لازمۀ آن تماس با دوستان برای جایگزینی است. پس از آن دریافت فرم آموزشیاری که توسط آموزشیاران عزیز پُر می‌شود و وصول فیش بانکی یا کُد رهگیری بانک.                                                                                   مرحله دوم حدوداً یک تا دو هفته بعد از شروع مدارس با مدیران مدارس در روستاها تماس می‌گیریم تا هرچه زودتر کپی برگه ثبت نام و اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان تحت پوشش را که نام آنان در فهرست سال قبل موجود است برای ما ارسال کنند. گاهی این انتظار تا اواخر آبان‌ماه هم طول می‌کشد. پس از دریافت برگه‌ها از مدارس مختلف نام دانش‌آموزان با فهرست سال قبل تطبیق داده می شود. دانش‌آموزانی که سال یا سال‌های پیش کمک هزینه دریافت می‌کرده‌اند همچنان تحت پوشش باقی ‌می‌مانند. معمولاً تعداد زیادی دانش‌آموزان جدید هرساله به فهرست ارسالی از مدارس اضافه می‌شود که در این صورت چنانچه آموزشیارانی داشته باشم که تعهد پرداخت کمک هزینه تحصیلی کرده باشند برای تعدادی از این دانش‌آموزان پرونده جدید تشکیل می‌شود و به فهرست دریافت کنندگان کمک اضافه می‌شوند.

مرحله سوم تشکیل پرونده برای هرآموزشیار و دانش‌آموز است که کلیه مدارک مربوط به دانش‌آموز اعم از گواهی اشتغال به تحصیل،کارنامه‌ها، مدارک شخصی او و فرم تعهد آموزشیار عزیز و فیش‌های بانکی همه در پرونده مربوط جمع‌آوری می‌شود.                                                     کمک هزینه‌ها در دو نوبت در شروع سال تحصیلی برای تهیه لوازم درسی، خرید وسایل شخصی برای آماده شدن حضور در مدرسه و در پایان سال برای خرید مجدد وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان با تهیه فهرست‌های جداگانه اسامی آنان برای مدیران مدارس از طریق بانک ارسال می‌شود. اعلام وصول و فهرست پرداخت‌ها به دانش‌آموزان با امضاء و اثرانگشت آنان بعداً از مدارس به دفتر کانون ارسال می‎شود.

مرحله چهارم تهیه فهرست آموزشیاران، تهیه فهرست دانش‌آموزان فارغ التحصیل و نگهداری پرونده‌های آموزشیاری در یک بایگانی منظم و پاسخ‌گوی مراجعه کنندگان از دیگر وظایف گروه ما است.

 

عملکرد سال تحصیلی 95-94

تعداد آموزشیاران 139 نفر
تعداد دانش‌آموزان 174 نفر
مبلغ پرداختی کمک هزینه 16/680/000میلیون تومان

 

اضافه برآن مبلغ 7/900/000 میلیون تومان (هفت میلیون و نهصد هزار تومان)دریافت کمک از طرف دیگر یاران و همراهان عزیز کانون توسعه برای خرید ملزومات و مایحتاج دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی بوده است.

 

روستای آبادان-سیستان و بلوچستان 200 دانش آموز 3/000/000 ریال
فهرج- کرمان 60 دانش آموز 10/000/000 ریال
دارالشفاء- بیرجند- خراسان جنوبی 50دانش آموز 5/000/000 ريال
آسو-خراسان جنوبی 55 دانش آموز 4/000/000 ريال
سرایان- فردوس-خراسان جنوبی 100 دانش آموز 15/000/000 ريال
عشایر استان خراسان جنوبی 100 دانش آموزان 15/000/000 ريال
جمع کل 565 دانش آموز 79/000/000 ريال

 

خواست قلبی و تلاش ما این است که بتوانیم برای تمامی دانش‌آموزانی که نیازمند دریافت کمک هزینه تحصیلی هستند آموزشیار پیدا کنیم و هرچه بیشتر امکان حضور این کودکان عزیز در مدرسه را فراهم آوریم.

به امید حمایت و پشتیبانی‌های شما در یاری‌رساندن به شکوفایی این استعدادهای نهفته در روستاهای محروم هستیم.

مبلغ کمک هزینه تحصیلی در سال 96-95 برای هر دانش‌آموز یکصد و چهل هزار تومان(140/000) می‌باشد.

گروه آموزشیاری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وقتی که دانش آموزان نظام آموزشی را مورد سئوال قرار می دهند

” نامه ای به معلم مدرسه” نام کتاب  مشهوری است که در سال 1967گروهی از دانش آموزان فارغ التحصیل مدرسه باربیانا واقع در دهکده ای در ناحیه توسکان ایتالیا نوشته اند. انتشار این کتاب که در حقیقت اولین سند اعتراض و نارضایتی نوجوانان طبقۀ محروم از نظام آموزشی بود، جنبش […]

کمک به طرح های کانون