هفته کتاب و کتاب خوانی در آرادان

در نخستین روز از آذر ماه جاری، آیین ترویج کتابخوانی و تکریم ازکتابداران استان سمنان در محل کتابخانه عمومی شهرستان آرادان با حضور جمعی از مسئولان اداری و اجرایی و متولیان فرهنگی استان برگزار شد.

در این مراسم که خانم‌ها منیرهمایونی مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، فرمهر منجزی و آقای رضا خاکی نژاد اعضای هئیتِ مدیرۀ کانون به عنوان میهمان و سخنران شرکت داشتند، آقای افشار نادری فرماندار آرادان طی سخنانی با اشاره به اهمیت گسترش عادت به کتابخوانی نزد جوانان، ابراز امیدواری کرد ایده‌ها و طرح‌های پیش بینی شده. در این زمینه هر چه زودتر به نتیجه برسد و اجرایی شود.

دکتر شاه‌حسینی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به عنوان سخنران بعدی اظهار امیدواری کرد کتابخانه‌های آرادان و گرمسار، کتابخانه‌هایی فعال شوند. وی در ادامه سخنان خود به تشریح امکانات موجود کتابخانه‌ای و کتابخوانی در منطقه پرداخت و یادآور شد کتابخانه، زمینه ساز ترویج کتابخوانی است.

دکتر شاه‌حسینی استان سمنان را سرزمین فرهیختگان و مشاهیر خواند وگفت 5/8 درصد مردم این استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند. وی  از سیاستگزاران فرهنگی خواست در زمینۀ کتابخوانی به ذائقه افراد توجه کنند.                                                  

   خانم منیر همایونی، مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به سرانه مطالعه در ایران و جهان، توجه به کتابخانه‌های روستایی در قالب برنامه‌‌های توسعه فرهنگی را ضروری خواند، وی کتابخانه‌ها را پایگاهی برای فعالیت‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی خواند و یادآور شد کتابخانه‌ها امروزه مکان‌هایی چندمنظوره است. بنابراین صرفاً پرداختن به کتاب پاسخگو نیست، بلکه به موازات آن لازم است به نیازهای دیگر فرهنگی و اجتماعی کتابخوان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان توجه داشت و از ارایه خدمات مشاوره‌ای به آنان دریغ نکرد.

رضا خاکی‌نژاد نویسنده و روزنامه‌نگار وعضو هیئت مدیره کانون توسعه فرهنگی کودکان در ادامه سخنان خانم منیر همایونی خواستارتوجه بیشتر به نیازهای کودکان و نوجوانان در حوزه فرهنگی شد و از دانش آموزان حاضر در مراسم خواست برای کشف پدیده‌های جهان پیرامون ‌شان، بیش از پیش بخوانند و بنویسند.                                                                                                                              

 در ادامۀ مراسم و در پی اجرای دکلمۀ دو تن از اعضای کتابخانۀ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اهدای لوح به کتابداران نمونه در سطح استان، از تلاش فرهنگی آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

 

01 0203 0405

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازدید از کتابخانه ایوانِکی

  مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی و همراهان در سفر به استان سمنان در روز اول آذرماه، ازکتابخانۀ ایوانِکی بازدید کردند. در این بازدید خانم‌ها سعیدی و پازوکی از مسئولان کتابخانه با ارایه توضیحاتی از چگونگی فعالیت  این مرکز فرهنگی، خواستار کمک‌های مردمی برای تجهیز و گسترش کتابخانه بخصوص بخش […]

کمک به طرح های کانون