پویش کودک، همدلی، کرونا به مرحله پایانی رسید

با برگزاری آیین ویژه ای در محل موزه ملی ایران، برگزیدگان پویش” کودک، همدلی، کرونا ” در چهار رشته ی نقاشی و تصویر سازی، عکاسی، ویدئو(مستند، داستانی، انیمیشن) و نوشتن خلاق( داستان، خاطره، شعر، کمیک استریپ، جستار نویسی و…)، اعلام شد.
مقدمات برگزاری این پویش از یک سال پیش با پیشنهاد کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم ایران) و مشارکت کانون توسعه فرهنگی کودکان به عنوان مجری طرح فراهم و با جلب همکاری موزه ملی ایران، موزه سینما، کاخ موزه گلستان و موزه هنرهای معاصر، اجرایی شد. همزمان ، جمعی از هنرمندان و صاحبنظران فر هنگی برای بررسی و سنجش آثار رسیده اعلام همکاری کردند.
به گزارش علی اکبر زین العابدین دبیر اجرایی پویش ، در پی استقبال کودکان و نوجوانان از سراسر کشور، آثار بسیاری در چهار رشته ی اعلام شده در اختیار دبیرخانه قرار گرفت و کار بررسی و گزینش آثار برتر در مرحله اول آغاز شد. سپس آثار واجد شرایط برای داوری به مرحله نهایی رسید .
آثار برگزیده در موزه ملی ایران، موزه سینما و کاخ موزه گلستان به نمایش در آمد و آثار نوشتاری کودکان و نوجوانان در قالب کتاب الکترونیک منتشر شد .
5 نفر از برگزیدگان هر رشته علاوه بر جایزه نقدی ، مدال و تقدیرنامه ایکوم نیز دریافت کردند .

نمایشگاه نقاشی برگزیدگان پویش کودک، همدلی و کرونا؛ در موزه ملی ایران


به گفته مدیر موزه ملی ایران، نمایشگاه آثار برگزیده نقاشی کودکان و نوجوانان تا روز 30 آبان ماه، در محل این موزه بر پا خواهد بود. آثار نوشتاری در رشته نوشتن خلاق با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

استاد سید احمد محیط طباطبایی، مدیر کمیته ملی موزه های کشور (ایکوم ایران)


در برگزاری پویش، دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه مروجان کتابخوانی کشور و کمیسیون ملی یونسکو از جمله همیاران بوده اند. همدلان پویش در رشته های مختلف عبارت بودند از:
عکس: سیف اله صمدیان، رضا معطریان و فرهاد سلیمانی
نقاشی و تصویرگری: فرشید مثقالی، شهناز زهتاب و نازنین آیگانی
ویدئو(فیلم کوتاه و انیمیشن): محمدرضا اصلانی، شادمهر راستین و رضا بهزادیان
نوشتن خلاق: فرمهر منجزی، فریبا کلهر و احمد اکبرپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صحبت‌های خانم منیر همایونی در "نشست سالانه فعالان حوزه کودک و موزه‌داران"

صحبت‌های منیر همایونی، مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان در ابتدای نشست. به نام خداوند جان و خرد با سلام و خوش آمد خدمت شما به خاطر فرصت کمی که داریم سعی می کنم با چند کلامی ، اشاره ای به موضوع نشست امروز داشته باشم و در ادامه سخنان […]

کمک به طرح های کانون