آغاز پروژه های منطقه زلزله زده روستای آذربایجان شرقی

پس از وقوع زلزله ناگوار شهرستان های ورزقان و اهر در روستای آذربایجان شرقی کانون توسعه فرهنگی کودکان اقدام به تشکیل « ستاد کودک در بحران » کرد. با اعلام موجودیت این ستاد در سایت کانون همه‌ی اعضاءِ کانون و برخی سازمان های غیردولتی و هم چنین افراد به یاری کودکان آسیب دیده از زلزله شتافتند که کانون طبق وظیفه اسامی و نوع کمک ها را در سایت قرار داد. اینک پس از گذشت یک سال از وقوع این حادثه دو پروژه برای روستاهای شهرستان ورزقان برای اجرا آماده شده که نیاز به حمایت شما عزیزان دارد.

photo 1

– پروژه ساخت یک خانه حدود 60 متری در روستای نیچران برای « مادربزرگ و نوه »
ساخت خانه برای معرفت خانم و محمد شش ساله نوه‌ی او که در جریان زلزله سرپناه خود را از دست داده اند. محمد پدر خود را در حادثه دیگری از دست داده و او با مادر بزرگ خود زندگی می کند. پی کنی ساختمان این خانه شروع شده و تا اتمام آن نیاز به کمک مالی دارد تا به لطف خداوند و یاری شما ساختمان برای سکونت این عزیزان درچند ماه آینده آماده شود. برآورد هزینه حدود 20 میلیون تومان می باشد.

photo 3

پروژه ساخت کتابخانه روستای چای کندی از توابع شهرستان ورزقان
این پروزه در راستای اهداف کانون برای توسعه کتابخانه های روستائی است که کودکان و نوجوانان، والدین و مربیان در روستاهائی که محروم از داشتن امکانات اوقات فراغت سالم و دسترسی به کتاب و وسایل کمک آموزشی هستند بتوانند به اطلاعات و دانش های عمومی، کامپیوتر، شرکت در کارگاه های آموزشی که در کتابخانه برگزار می شود، دسترسی داشته باشند.

photo 5

مبلغ اولیه ساختمان کتابخانه توسط دوستداران توسعه فرهنگی کودکان آقای دکتر تاری وردیان و دوستان ایشان پرداخت شده و نقشه و محاسبات ساختمان به همت آقایان مهندسان انور حقیقی، الیاس اکبری، کاوه احمدی و فرزان مهینی از شرکت هرم پایدار تک آرا ( هپتا ) انجام شد.

photo 2

سرکار خانم مهندس حورا معتمد امینی و آقای مهندس محمد آرمین نیز نظرات کارشناسی خود را با این عزیزان تبادل کردند. در تاریخ 25/04/92 به یاری پروردگار مراحل اولیه کار آغاز شده است.

photo 4

با برآورد هزینه این پروژه مبلغ هشتاد میلیون تومان (80/000/000تومان) می باشد.
همت بلند همه‌ی فرهنگ دوستان و دوستداران آینده روشن کودکان این سرزمین را به یاری می طلبیم تا هرچه زودتر بتوانند از خدمات فرهنگی آموزشی در کتابخانه خود بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آموزشیاری

طرح آموزشیاری در کانون توسعه فرهنگی کودکان از سال 1380 آغاز شد. هدف این طرح ایجاد امکانات آموزشی در روستاها برای همۀ کودکان اعم از دختر و پسر در پایه های تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه است. برای رسیدن به این هدف  با همت آموزشیاران ،پرداخت کمک هزینۀ تحصیلی به […]

کمک به طرح های کانون