ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن

نویسنده : ثریا قزل ایاغ ، تهران : انتشارات سمت ، 1383 . 408 ص ، مصور .

این کتاب در پانزده فصل و دو پیوست از دید نظری و عملی به ادبیات کودک و نوجوان می پردازد، چنان که در مقدمۀ کتاب آمده است: به عنوان منبع درسی برای دانشجویان علوم تربیتی و هنر و به عنوان منبع فرعی برای دانشجویان تربیت معلم تدوین شده است. کتاب در بخش اول، با تأکید بیشتر بر جنبه های عملی، با شرح ویژگی های جسمی و روانی کودکان و نوجوانان در سنین مختلف آغاز می شود و با موضوع ها و مسائل مرتبط با ترویج کتابخوانی در میان کودکان ، کتابخانه ها و فعالیت های کتابخانه ای ادامه می یابد. بیشتر بخش دوم، به موضوع های نظری اختصاص یافته است. این بخش به روند رشد ادبیات کودک در جهان و ایران و انواع ادبیات کودک می پردازد ، و در بخش سوم ارتباط رسانه های دیگر با ادبیات کودک و فعالیت های چندرسانه ای برای ترویج خواندن مطرح می شود.

این کتاب که به عنوان منبعی درسی برای مطالعه در اختیار تمام کتابداران ما قرار گرفته است برای تمام کسانی که با کودکان سر وکار دارند، کتابداران، والدین، معلمان و داوطلبانی که در کتابخانه های روستایی یا مدارس فعالیت هایی را اجرا می کنند، کتاب مرجعی جامع است.

شاهده سعیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انظباط مثبت،روشي براي مديريت رفتاردانش آموزان در کلاس

تهیه شده در یونسکو، دفتر منطقه‎ای آموزش آسيا و اقيانوسيه ، مترجم : زهرابازرگان ، تهران : انتشارات سخن 1390 کتاب انضباط مثبت برای کمک به معلم ها،مدیران و مسئولان آموزش وپرورش به منظور مدیریت اثربخش دانش آموزان در کلاس و مدرسه تدوین شده و راه های غیر خشونت آمیزی […]

کمک به طرح های کانون