یک روز در کتابخانۀ ایوانِکی

روز چهارشنبه هفتم بهمن ماه گروهی از همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان به دعوت مسئولان کتابخانه ی شهرستان ایوانکی برای برگزاری کارگاه های آموزشی به این کتابخانه رفتند.
خانم ها منیر پوراصلانی(همایونی) و فرمهر منجزی و آقایان :مهندس حسین همایونی و رضا خاکی نژاد در دو نوبت صبح و عصر برای دختران و پسران دبیرستانی و پدران و مادران کارگاه هایی برگزار کردند.
در نوبت صبح خانم همایونی تغییر رفتار در خانواده را برای حدود شصت مادر برگزار کرد. و در نوبت بعدازظهر مادران به صورت فردی مشاوره های خصوصی دربارۀ رفتار با نوجوانان و مشکلاتی برقراری ارتباط با فرزندانشان ،داشتند. استقبال از هر دو این کارگاه ها بسیار خوب بود.
آقای همایونی در دبیرستان پسرانه برای دانش آموزان سال های آخر دبیرستان دربارۀ آیندۀ شغلی و مهارت آموزی کارگاهی برگزار کردند . در این کارگاه حدود پنجاه نفر دانش آموز شرکت کرده بودند. در نوبت بعداز ظهر آقای همایونی با پدران و مردان جوان کارگاه”نقش پدر در خانواده” را برگزار کردند. در این کارگاه حدود سی نفر از مردان این شهرستان شرکت کردند و بحث و گفت و گوهای جالبی بین مدرس کارگاه و شرکت کنندگان پیش آمد.
آقای رضا خاکی نژاد کارگاهی با عنوان “چرا باید خواند،چرا باید نوشت؟” را برای دو گروه پسران و دختران سه سال اول دبیرستان به طور جداگانه برگزار کرد. در هر یک از این کارگاه ها بیست دانش آموزِ علاقه مند به موضوع شرکت کرده بودند. کتابدار این کتابخانه ،خانم سعیدی با همکاری مسئولان مدارس از قبل در بارۀ این کارگاه اطلاع رسانی کرده بود و تعداد محدودی دانش آموز علاقه مند را ثبت نام کرده بود.
خانم فرمهر منجزی کارگاهی با عنوان”راه های نوشتن خلاق” را برای سه گروه دختر و پسر سال های اول دبیرستان که پسرها بیش تر کلاس نهم و دخترهای کلاس هشتمی بودند در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار کرد. در این کارگاه شرکت کنندگان به طور عملی تمرین های خلاقه ای برای نوشتن انجام دادند.
مشروح هر یک از کارگاه ها در بخش گزارش سفرهای هر یک از مدرسان بطور جداگانه خواهد آمد.

DSC04218 DSC04226 DSC04229 DSC04280

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چراباید خواند،چرا باید نوشت؟

                                                 کارگاه یک روزۀ «چرا باید خواند ،چرا باید نوشت» روز چهارشنبه 7 بهمن ماه 1394 در محل کتابخانه عمومی «ایوانِکی» از توابع استان سمنان برگزار شد. در این کارگاه که در دو نوبت و با شرکت دو گروه از دانش‌آموزان دختر و پسر تدارک دیده شده بود، شرکت […]

کمک به طرح های کانون