ابزارهای  مورد نیاز در ارتباط با دیگران

روز سه شنبه 7مهرماه 1394 آقای دکتر علیرضا رضوی کارگاه آموزشی «ارتباط بدون خشونت برای ایجاد خانواده و جامعه‌ای قوی‌تر» را در محل کانون توسعه فرهنگی کودکان برگزار کرد. ابتدای کارگاه تعریفی از خشونت داده شد. طبق این تعریف خشونت هرگونه رفتاری است که باعث صدمه فیزیکی، روانی، مالی و عاطفی نسبت به شخص دیگری شود. در ادامه دربارۀ انواع خشونت و ابزار مورد نیاز برای ارتباط با دیگران صحبت شد. در ادامۀ کارگاه شرکت کنندگان تمرین‌های دو نفره و چند نفره انجام دادند تا شیوه‌های تبادل اطلاعات و ارتباطرا به صورت عملی انجام دهند. در این بین آموزش‌های لازم هم داده شد.

سپس دربارۀ چگونگی به دست آوردن عملکرد بهتر برای تغییر رفتار صحبت شد. در بخشی از صحبت ها، آقای دکتر رضوی، مدرس کارگاه، عنوان کرد: «بازی نقش مهمی در فرآیند توسعه فرهنگی دارد.» وی همچنین تأکید کرد:« احترام به خود و ارزش گذاری برای خود، ارزش و احترام دیگران را در پی دارد. کمال گرایی و فرهنگ کمبود نقش عمده ای در رفتارهای خشونت آمیز، بازی می کند.» وی در ادمه «تکنیک الکساندر» را شرح داد. در این روش اشاره به این موضوع است که عدم استفاده از بدن باعث به وجود آمدن تنش می‌شود. وی در پایان «مدیریت تشویق، ترس و استرس» را شرح داد. از نکاتی که در ارتباط بدون خشونت باید به آن توجه کرد درک طرف مقابل بدون پیش داوری است و اینکه سعی کنیم در زندگی خودمان باشیم و با خصوصیاتی که داریم شناخته شویم. این کارگاه از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر ادامه داشت و 16 نفر از همکاران کانون توسعه فرهنگی در آن شرکت داشتند.

 

 

IMG_9750

 

IMG_9756IMG_9747

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدیر از ملتِ کتابخوان

همزمان با برگزاری آیین‌های  ویژه هفته ملی کودک (21-15 مهرماه 1394) در مراسمی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، کانون توسعه فرهنگی کودکان نیز به مناسبت مشارکت فعال در کار ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم روستایی مورد تقدیر قرار گرفت. این مراسم روز […]

کمک به طرح های کانون