اهواز، پایتخت کتاب ایران شد

نخستین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب برگزار شد

اهواز، پایتخت کتاب ایران شد

635601455771517968

 

نخستین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و نخستین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل کتابخانه ملی برگزار شد. دکتر علی جنتی طی سخنانی با اشاره به این که محرومیت زدایی از روستاها، اولویت نخست فرهنگی است گفت:

استقبال بیش از 800 روستا در نخستین دوره جشنواره نشان می‌دهد که روستاییان تا چه حد تشنه دسترسی به فرهنگ مکتوب هستند. وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک از دل روستاها روستا زادگانی انشمند بر‌می‌خیزند. دکتر جنتی افزود:

ایجاد و تقویت زیرساخت های کتابخوانی در سراسر کشور، رونق بازار نشر و تشویق مردم به کتابخوانی از مهم‌ترین نتایج چنین جشنواره‌ای است.

زیست فرهنگی در فضای سالم فرهنگی

در ادامه مراسم، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت:

ایده‌های فراوانی در حوزه زیر ساخت‌های نشر و کتاب وجود دارد. نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، برای گدآوری و فعال‌سازی این گونه ایده ها در حوزه نشر شکل گرفته است.

سیدعباس صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز در این مراسم گفت:

اگر باور داشته باشیم توسعه بدون توسعه فرهنگی، حرکت در مسیر تاریکی است سخن گزافی نگفته‌ایم. پیام ما به همه بزرگان حوزه اقتصاد و سیاست این است که تنها برای رسیدن به قله توسعه، فرهنگ است. جامعه باید بتواند در یک فضای سالم فرهنگی، زیست فرهنگی داشته باشد.

معرفی 10 روستای برگزیده

در ادامه مراسم از 10 روستای برگزیده در نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب به شرح زیر تجلیل شد:

روستای رحیم‌آباد(کرمان)، روستای ضامن‌جان(مرکزی)، روستای دهکهان(کرمان)، ابراهیم‌آباد(یزد)، روستای بنگیجه(کردستان)، روستای گرگ تپه(آذربایجان غربی)، روستای ابویی‌سان(خراسان رضوی)، روستای رمین(سیستان و بلوچستان)، روستای پوده( اصفهان)، روستای خرماکلا(مازندران)، همچنین لوح افتخار وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اهواز اهدا و این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مطالعه، بنیان هرگونه برنامه‌ریزی آموزشی و فرهنگی است

مطالعه، بنیان هرگونه برنامه‌ریزی آموزشی و فرهنگی است «لکنت اجتماعی را چه چیزی جز کتاب و مطالعه می‌تواند درمان کند؟ ذخیره واژگانی مناسب، این امکان را به کودک می‌دهد تا ضمن کشف جهان پیرامون خود، بتواند مفاهیم ذهنی‌اش را آن گونه که باید و شاید به دیگران انتقال دهد.» رضا […]

کمک به طرح های کانون