همکاری با سازمان های دیگر

کانون توسعۀ فرهنگی کودکان از بدو تأسیس با سازمان های دولتی و غیردولتی همسو در برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه ها و روزهای ویژه همکاری داشته است. این همکاری از طریق گروه روابط عمومی کانون و همکاری بقیۀ گروه های این سازمان، به ویژه گروه هنر، صورت می گیرد. از سال 1380 با تأسیس کانون توسعه فرهنگی کودکان گروه روابط عمومی فعالیت خود را آغاز کرده و در حوزه های زیر فعالیت کرده است:

–         برقراری ارتباط با سازمان های غیردولتی و معرفی کانون و فعالیت های آن و همکاری و مشارکت در برنامه آن ها.

–         برقراری ارتباط با سازمان های دولتی ازجمله شهرداری، آموزش و پرورش، کانون اصلاح و تربیت و و معرفی کانون و همکاری و مشارکت در فعالیت های آن ها.(

–         برقراری ارتباط  با نمایندگان سازمان های بین المللی در ایران ( یونیسف، یونسکو،کمیساریای عالی پناهندگان، دفتر سازمان ملل، انجمن فرهنگی افغان .) و شرکت در کارگاه های آموزشی و همایش های این سازمان ها.

–         برپایی میز معرفی کانون توسعه در جشنواره ها و همایش ها.

–         فراهم آوردن امکانات برای بازارها، نمایشگاه ها، سمینارها و کارگاه های آموزشی.

–         ایجاد زمینه همکاری بین کانون توسعه و سایر سازمان های دولتی و غیردولتی.

–         برقراری ارتباط با رسانه ها ( روزنامه ها، تلویزیون، مطبوعات و ارتباط مجازی از طریق اینترنت)

–         فراهم آوردن امکانات تبلیغاتی مانند ( پوستر، بَنِر، پیام نویسی در اماکن عمومی …)

–         جذب اعضاء جدید و دعوت به همکاری در فعالیت های مختلف کانون توسعه.

–         ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی ، موزه ها و فرهنگسراها به منظور معرفی فعالیت های کانون توسعه و جذب همکاری آن ها.

–         برقراری ارتباط با بیمارستان های کودکان به منظور کمک رسانی در زمینه های فرهنگی برای کودکان بیمار.

دستاوردها:

–         همکاری مستمر با سازمان های غیردولتی از جمله: شورای کتاب کودک، مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا، مؤسسه مادران امروز، انجمن آموزشی و پژوهشی پویا، انجمن ترویج علم ایران، انجمن زنان کوهنورد کردستان، انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان(کرج) ، مجتمع علمی- پژوهشی امام صادق در یزد.

–  عضویت فعال در شورای گسترش صلح

–         همکاری مستمر با سازمان های دولتی، از جمله معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری تهران، آموزش و پرورش،کانون اصلاح و تربیت تهران، نهضت سوادآموزی در تهران و شهرستان ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات ارشاد و فرهنگ اسلامی.

–         همکاری با سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله: انجمن اکتشافی سنایی (افغانستان)، انجمن فداکار( تاجیکستان)، یونسکو ( نمایندگان کانون)، یونیسف (نمایندگی ایران).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالیت های هنری

کار با کودکان ، نیازمند تقویت قوۀ تخیل و استعدادهای نهفتۀ آن هاست. هنر وسیله ای است که به این نیاز پاسخ می دهد و از طریق فعالیت های هنری ذهن کودک آمادۀ پذیرش مطالب پیچیده تر می شود. گروه هنر با هدف انجام فعالیت های هنری در کتابخانه ها […]

کمک به طرح های کانون