ارزش های زندگی

ارزش های زندگی، تألیف و ترجمه ناصر یوسفی، شهره یوسفی  مؤسسه پژوهشی کودکان دنیا،تهران: افق 1384

 ارزش های زندگی

این کتاب شامل فعالیت هایی عملی، مانند بازی، شعرخوانی و کاردستی برای کودکان خردسال است که اغلب به صورت گروهی اجرا می شوند و  محتوای آن ها طیفی از مضامین صلح و حقوق کودک چون شادی، صلح، احترام، همکاری و… را تشکیل می دهد.

در مقدمۀ این کتاب آمده است:

«دراین مجموعه که کتاب کار مربیان است و نه برای استفاده مستقیم کودکان، ده ارزش زندگی به گونه ای خلاق به کودکان آموزش داده می شود که اگر هر یک در قالب کتابی مجزا کارکرد ویژۀ خود را دارند، در کنار هم معنا پیدامی کنند و کامل می شوند.

هدف از آموزش این مفاهیم، یاری به کودک برای تفکر در ارزش های زندگی و تبدیل کردن آن ها به رفتارهایی سازنده در طی زندگی روزانه است. هدف طراحان فعالیت های این مجموعه این بوده است که کودک را در کشف وشناخت گنج های درونی خود یاری دهند.

پیشنهاد می شود که مربیان پیش از هر تجربه همۀ مطالب آموزشی کتاب را یک بار کامل بخوانند و به بخش های مختلف آن بیندیشند، قسمت هایی از کتاب را با خود تمرین کنند و فرصت دهند تا مفاهیم آن عمیقاً در وجودشان درونی شود.»

این کتاب برای والدین، مربیان، کتابداران و هرکسی که با آموزش کودکان خردسال سروکار دارد، مناسب و مفید است. اجرا کردن این فعالیت ها با کودکان خردسال می تواند به برنامه ای لذت بخش و آموزنده برای مربی و کودک تبدیل شود.

شاهده سعیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گرامی داشت روز جهانی صلح

شهریور 1392 روز جهانی صلح گرامی باد. شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان به منظور گرامی داشت روز جهانی صلح روز یکشنبه 31 شهریور ماه با حضور جمع بزرگی از استادان و کوشندگان عرصة صلح همایش نیم روزه ای را برگزار می کند. حضور در این همایش حمایت از گسترش […]

کمک به طرح های کانون