به یاد دوست

سلام

هر چه فکر کردم که در مورد نویسندگی و قلم به دست شدن مطلبی بنویسم چیزی به ذهنم نرسید می خواستم مثل نویسنده های بزرگ بنویسم ولی نتوانستم ناگهان به یاد خاطره نویسی افتادم گفتم بهتر است غمی که در دل دارم روی سفیدی کاغذ پیاده کنم. باور کن این روزها خیلی بر من سخت می گذرد، در روزهائی که برف بر همه جا مسلط شده و اجازة  حکومت خورشید را نمی دهد به یاد روزهای زیبای بهاری افتادم روزهائی که با آرامش خاطر با بچه های کتابخانه به دامن طبیعت می رفتیم و کتاب می خواندیم جشن نوروز و سبزه و هفت سین می گرفتیم.

فوتبال و وسط بازی می کردیم. ولی الان که بچه ها در غم از دست دادن دوستشان به سر می برند. حال و هوای کتابخانه جوری دیگر است غم از دست دادن یک یار مهربان و پاک، دختری معصوم و دوست داشتنی به نام زهرا پاپی دانش آموز کلاس ول راهنمائی. با وجود ساکتی و کم حرفی در تمام کارگاه ها شرکت می کرد و آرام و بی سر وصدا نظرش را به خاله بچه ها می داد.

یادش به خیر وقتی توی کارگاه نقاشی روی سفال شرکت می کرد، وقتی به خانة زهرا برای تسلیت به پدر و مادرش رفتم چیزی دلم را لرزاند. کارهای سفالی که انجام داده بود را دیدم، پارچه ای زیبا که روی آن نام امام رضا را با اکلیل نوشته بود.

مادرش گریه می کرد و می گفت: خاله اکرم زهرا رو تو بزرگ کردی بیشتر وقتش رو توی کتابخانه بود و این خیلی دلم را سوزاند.

از خدا می خواهم همه بچه های دنیا برای همیشه سالم و سلامت باشند امیدوارم در هیچ کجای دنیا پدر و مادری برای کودکش اشک نریزد.

امیدوارم شادی همه جای دنیا را فرابگیرد و همه شاد و مشتاق به سوی آینده قدم بردارند.

 

                                                                                                               کتابدارروستای کلنگانه اکرم قائد رحمتی

با تأثر زیاد از خبر حادثه ای که منجر به درگذشت زهرا پاپی عضو فعال کتابخانه روستای کلنگانه شد باخبر شدیم. همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان از دست دادن این عزیز را به خانواده و اعضاءِ کتابخانه کلنگانه تسلیت می گویند.

                                                   کانون توسعه فرهنگی کودکان

 

     

خانم قائد رحمتی عزیز

سلام

نامه ای که همراه با گزارش کار کتابخانه فرستاده بودی خواندم من هم در غم خانوادة زهرا جان و همة بچه های کتابخانه و تو خاله اکرم ،کتابدار مهربان و نازنین، شریک هستم. نمی دانم چه حادثه ای باعث از دست دادن زهرای عزیز ما شده ولی بدون شک یاد زهرا و همکاری و دوستی او با بچه ها و فعالیت های کتابخانه همیشه می ماند.

                                                                                                                       منیر همایونی       

                                                                                             

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گلدان شمعدانی با گل های عشق و اعتماد

ساعت 11 صبح همراه با خانم همایونی و آقای مهندس امینی و خانم فراهانی برای افتتاح کتابخانۀ روستای باباریز رفتیم. درهای آهنی و پنجره های آهنی زمخت در یک طرف وخانه هایی با مصالح  بومی در طرف دیگر. مقابل محوطۀ شنی و سنگ ریزه ای ساختمان کتابخانه قرار داشت. از […]

کمک به طرح های کانون