جلسۀ کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک

کارگروه آموزش و اطلاع رسانی یکی از کارگروه های مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است که طبق مصوبۀ دولت در وزارت دادگستری ازنمایندگان 16 نهاد دولتی و چند سازمان غیردولتی تشکیل شده است و از وظایف آن بررسی دلایل موارد نقض و رعایت حقوق کودک در سراسر کشوراست. این مرجع در کارگروه ها مصوباتی خواهد داشت که به تمام نهادهای عضو این مجمع ابلاغ خواهد شد. این مصوبات درجهت سیاستگذاری هستند و ضامن اجرایی ندارند. کارگروه آموزش و اطلاع رسانی به نیازهای آموزشی مخاطبان مختلف، اعم از مسئولان دولتی، سازمان های غیردولتی وعموم مردم (کودک و بزرگسال) در زمینۀ حقوق کودک خواهد پرداخت و مصوبات آن به اطلاع نهادها و سازمان های عضو در مجمع خواهد رسید تا هر یک بنا به ظرفیت های خود همکاری لازم را به عمل آورد.
نخستین جلسۀ کارگروه آموزش و اطلاع رسانی در روز یکشنبه 16 تیر92 در وزارت دادگستری با شرکت نمایندگانی از مرجع ملی، سازمان صدا و سیما، وزارت های دادگستری، آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. خانم دکترقاسم زاده از انجمن پژوهشی پویا و خانم ها منیر همایونی و شاهده سعیدی از کانون توسعۀ فرهنگی کودکان دراین جلسه شرکت داشتند. خانم دکتر قاسم زاده و خانم همایونی پیشنهاد کردند که در درجۀ اول به مسئلۀ کودکان بازمانده از تحصیل پرداخته شود  که به رغم اجباری بودن تحصیلات ابتدایی آماری رو به افزایش دارند. بنابراین اولویت اول کارگروه رسیدن به  راهکارهایی برای عملی شدن تحصیلات اجباری، بالاتر رفتن سطح تحصیلات اجباری از دورۀ ابتدایی و ارتقای کیفیت تحصیل باشد. آقای مقاره عابد، رییس جلسه، اعلام کرد که درکارگروه حمایتی نیز اولویت اول مسئلۀ کودکان بازمانده از تحصیل است. سپس مواد 28 و 29 کنوانسیون حقوق کودک که دربارۀ آموزش کودکان است، درجلسه خوانده شد و اعضای حاضر به بحث و گفت و گو دراین باره پرداختند.
درپایان جلسه اولویت مخاطبان به این شرح تعیین شد: 1) اولیای تربیتی(والدین، معلمان و مربیان، مسئولان آموزش و پرورش)، 2)عموم مردم  و 3) کودکان. تعیین اولویت موضوع های آموزشی برای این مخاطبان به جلسۀ بعد موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز پروژه های منطقه زلزله زده روستای آذربایجان شرقی

پس از وقوع زلزله ناگوار شهرستان های ورزقان و اهر در روستای آذربایجان شرقی کانون توسعه فرهنگی کودکان اقدام به تشکیل « ستاد کودک در بحران » کرد. با اعلام موجودیت این ستاد در سایت کانون همه‌ی اعضاءِ کانون و برخی سازمان های غیردولتی و هم چنین افراد به یاری […]

کمک به طرح های کانون