بازدید از محل دو کتابخانه در استان یزد

بازدید از محل دو کتابخانه در استان یزد

 

کانون توسعه فرهنگی کودکان چند ماه پیش با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد قراردادی بسته برای تأسیس و راه اندازی دو کتابخانه در روستاهای وحدت آباد و کریم آباد. این پروژه از پروژه های توانمند سازی یا منارید ،است که از برنامه های سازمان ملل است برای حفظ محیط زیست و توانمند سازی جامعه ی محلی .

 

DSC01289

 

این پروژه ی مشترک از اوایل مهر ماه آغاز شده است. در این دو روستا دو محل برای کتابخانه در نظر گرفته شده است. در روستای کریم آباد یک مدرسه ی متروکه و در روستای وحدت آباد طبقه ی زیرین حسینه ی روستا که کاملاً مجزا است و دفتر پروژه ی منارید برای توانمند سازی روستاییان هم در این فضا است.

DSC01304

از ابتدای بستن قرارداد همکاران ما در سازمان منابع طبیعی با توجه به مشورت هایی که با مدیران کانون توسعه انجام می دادند تعمیر و بازسازی محل های انتخاب شده را با توجه به معیارهای کتابخانه های روستایی آغاز کردند.

مدیر اجرایی کانون و یکی از اعضای هیئت مدیره در سفری به شهر یزد همراه با همکاران سازمان منابع طبیعی به دو روستا سرکشی کردند و پیشنهاد های لازم را برای تقسیم بندی اتاق ها ،خرید لوازم مورد نیاز،جا یابی برای تلویزیون و لواازم صوتی و تصویری را انجام دادند.

فضای کتابخانه های هر دو روستا متناسب با معیارهای کتابخانه های کانون بود. قرار شد به زودی قفسه ها نصب شود و به دنبال آن خرید کتاب و لوازم دیگر را همکاران کانون شروع کنند . برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه ها و سفرافتتاحیه بعد از برگشتن از این سفر در جلسه ی هیئت مدیره ی کانون صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پاییز در جاده چالوس

پاییز در جاده چالوس برای دیدار از کتابخانۀ روستای خیرود کنار در پنج کیلومتری شهرستان نوشهر در استان مازندران روز چهارشنبه پنجم آذز  به راه افتادیم. کتابخانۀ خیرودکنار،کتابخانه‌ای شخصی است که خانم امینی آن را راه اندازی کرده است. ایشان از طریقی با کانون توسعه فرهنگی کودکان آشنا شدند و […]

کمک به طرح های کانون