پاییز در جاده چالوس

پاییز در جاده چالوس

برای دیدار از کتابخانۀ روستای خیرود کنار در پنج کیلومتری شهرستان نوشهر در استان مازندران روز چهارشنبه پنجم آذز  به راه افتادیم. کتابخانۀ خیرودکنار،کتابخانه‌ای شخصی است که خانم امینی آن را راه اندازی کرده است. ایشان از طریقی با کانون توسعه فرهنگی کودکان آشنا شدند و برای دریافت کمک و مشورت به دفتر کانون مراجعه کردند. در آن نشست برای سفر به این کتابخانه و برگزاری کارگاه های آموزشی برنامه ریزی کردیم.

در این سفر خانم ها: ملک تاج پوراصلانی،فریده خواجوی و فرمهر منجزی با خانم امینی همراه شدند.

کتابخانه ی این روستا محل کوچکی بود. مغازه ای حدود بیست متر.کتاب های کتابخانه اهدایی بود. اکثر کتاب ها مناسب آن کتابخانه نبود و مخاطبی نداشت. خانم خواجوی آموزش کتابدار را به عهده داشت.از کتابدار خواسته بودیم بجز خودش افراد علاقه مند دیگر را هم برای آموزش دعوت کند. کتابدار آموزش های اولیه را دید و همه در چیدن و رده بندی کتاب ها تا حدودی کمک کردیم.

 

DSC00908

 

خانم پوراصلانی کارگاه آموزش بهداشت فردی و مشاوره را با زنان و دختران روستایی برگزار کرد.

 

DSC00910

 

خانم امینی و خانم منجزی هم برای گفت و گو با دهیار و اعضای شورای روستا و مدیر مدرسه به دهیاری رفتند. در این جلسه دربارۀ شیوۀ فعالیت کانون توسعه فرهنگی برای آن ها توضیحاتی داده شد. قرار شد اگر دهیاری به همراه اعضای شورا بتواند زمینی را به ساخت کتابخانه اختصاص دهد،کانون توسعه فرهنگی آموزش کتابدار را به عهده بگیرد و هم چنین انتخاب و خرید کتاب و برگزاری سایرکارگاه های آموزشی برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را انجام دهد.

در همان جلسه دهیار محترم نامه ای به ادارۀ آموزش و پرورش نوشت تا بخشی اززمین مدرسه را به ساخت کتابخانه اختصاص دهند. 

2 دیدگاه برای “پاییز در جاده چالوس

  1. با سلام و احترام،
    جناب مهندس همایونی من را با این سایت و فعالیت های شما آشنا نمودند. ّبه همگی شما در رابطه با این کار ارزشمند تبریک میگم. همیشه موفق و سلامت باشید.

    با تقدیم احترام مجدد،
    علیرضا کاشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کتاب و کلمه را به روستاها ببریم

کتاب و کلمه را به روستاها ببریم در نشست وضعیت امروز چشم انداز فردا درباره کتاب و کتاب خوانی در کانون پرورش فکر کودکان رضا خاکی نژاد عضو کانون توسعه‌ی فرهنگی کودکان گفت که بچه‌های ما بدون کتاب ارتباط کافی با محیط پیرامون‌شان پیدا نمی‌کنند و به‌تدریج دچار لکنت اجتماعی می‌شوند. […]

کمک به طرح های کانون