جادوگر دهکده ی سبز

 scan0001

جادوگر دهکده ی سبز،یک داستان زیست محیطی/نویسنده:دان مدن؛مترجم:هایده کروبی.تهران:شرکت انتشارات فنی ایران،1382

24ص:مصور(رنگی)-(کتاب های سبز.حفظ محیط زیست)

جادوگر دهکده ی سبز داستانی محیط زیستی است. پیرمردی در دهکده ای زندگی می کرد. او عاشق طبیعت بود . یک روز متوجه شد ماشین هایی که از جاده ی دهکده می گذرند زباله هایشان را به این طرف و آن طرف می اندازند. بوته ها و درخت های دو طرف جاده پر از بطری های نوشابه و پاکت شیر و آبمیوه و کاغذ بستنی و از این چیزهاست. پیرمرد عصبانی شد. کیسه ی بزرگی برداشت و راه افتاد تا زباله های دهکده را جمع کند روزها و روزها این کار را کرد تا این که خسته و کوفته شد. روزی آرزو کرد کاش زباله ها به آدم هایی که آن ها را می اندازند بچسبند. اولین زباله کاغذ شکلاتی بود که دختر کوچولویی از شیشه ی ماشین بیرون انداخته بود. کاغذ به صورت دخترک چسبید. قوطی نوشابه به شانه ی مرد نجار چسبید و کاغذ آدامس به گوش دکتر. خلاصه همه ی مردم با زباله هایشان می چرخیدند. همه عصبانی بودند. یکی به آن ها گفت این پیرمرد جادوگر است و او ما را جادو کرده است ، اما وقتی همه به خانه ی پیرمرد رفتند او برایشان گفت. .  .

پیشنهاد: این کتاب برای همه ی گروه های سنی مناسب است. در تمام کارگاه های محیط زیست آن را برای بچه ها بخوانید. من این کتاب را در دو کتابخانه با بچه ها خواندم. برایشان جذاب بود. بعد از کتابخوانی نقاشی های مربوط به موضوع را هم کشیدند و نمایشی در این باره اجرا کردند. خواندن این کتاب درجلب  توجه بچه ها به محیط اطرافشان مؤثر است.

                                                                                                   فرمهر منجزی  

یک دیدگاه برای “جادوگر دهکده ی سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اهواز، پایتخت کتاب ایران شد

نخستین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب برگزار شد اهواز، پایتخت کتاب ایران شد   نخستین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و نخستین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل کتابخانه ملی برگزار شد. دکتر علی جنتی طی سخنانی با اشاره به این که […]

کمک به طرح های کانون