چگونه از یک « فرهنگ لغت » استفاده کنیم؟

7

چگونه از یک « فرهنگ لغت » استفاده کنیم؟   
نویسنده و تصویرگر : ل. رن هوبارد
بازنویس و مترجم : مصطفی رحماندوست
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
چاپ اول : 1382
در مقدمه ی کتاب نویسنده گفته است چگونه کتاب را مـطالعه کنید. او گفـته بهترین راه استفاده از این کتاب شیوه ی « مطالعه همراه با دیگران » است.
مطالعه ی این کتاب نوعی بازی دو نفره است. برای خواندن آن هر کسی باید یاری انتخاب کند و در کنار هم بنشینند و با هم کتاب را بخوانند و درباره ی مطالب آن گفت و گو کنند.
برای این که مطالعه ی این کتاب راحت تر باشد تمرین هایی برای خوانـنده در نـظر گرفـته اند که با یار خود آن ها را انجام می دهد. مطالبی که در این کتاب می خوانید عبارتند از : فرهنگ لغت چه نوع کتابی است؟ با فرهنگ لغت آشنا شویم، فرهنگ ها ، چگونه کلمه ی مورد نظرمان را در یک فرهنگ لغت پیدا کنیم؟ تلفظ درست کلمه ها و نشانه ها. این کتاب در تمام کتابخانه های ما هست. برای بهتر برگزار کردن کارگاه آشنایی با فرهنگنامه ها و کتاب های مرجع این کتاب می تواند مورد استفاده ی کتابداران باشد.
  فرمهر منجزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چرامن بابامو دوست دارم

چرامن بابامو دوست دارم چرامن بابامو دوست دارم، نویسنده: دانیل هوارث، مترجم: فرنوش رمضانی، تهران: نشرمرکز1385 خلاصۀ کتاب: داستان دربارۀ حیواناتی است که هریک به دلیلی پدر خود را دوست دارد. گروه سنی : الف وب تجربه های دوکتابداراز خواندن این کتاب درگروهی از مخاطبان: ·         فاطمه غلامی، کتابدار روستای […]

کمک به طرح های کانون