گزارش برگزاری بازارچه نوروزی 4 و 5 اسفندماه 1391

بنا بر تصمیم  گروه مالی کمیته روابط عمومی برای جذب کمک به نفع کودکان و کتابخانه های روستائی از دی ماه جلسه های مشورتی و برنامه ريزی در دفتر برگزار شد. در اين جلسات پيرامون چگونگی شرايط شركت كنندگان، تاريخ و مكان برگزاری بحث و اظهار نظر شد. براساس تجربه سال های قبل قرار شد اعضاء چند موقعيت در فرهنگسراها را از نزديك ببينند و با مسئولان آنها درباره شرايط شان صحبت كنند. پيشنهاد شد زمان برپائی بازار 27 بهمن ماه مصادف با يازدهمين سالروز تأسيس كانون باشد. در جلسه بعد به دليل مشخص نشدن مكان زمان برگزاری به تأخير افتاد و مجدداً پيشنهاد روزهای هفته اول اسفندماه مطرح شد. برای گرفتن فرهنگسرا تلاش بيشتری شد و اين بار فرهنگسرای ارسباران نظر مساعد داد.

1

در دیداری که با مدير فرهنگسرا داشتيم قول روزهای ۳ و 3 اسفند ماه را گرفتيم و در ملاقات های بعدی در مورد شرايط و ضوابط فرهنگسرا و كانون توسعه مذاكره شد و به توافق نهائی رسيديم. درجلسه كميته درباره تهيه پوستر و كارت دعوت با مشاركت فرهنگسرا صحبت شد و از تعداد ميزها و اجناس فروشی هم فهرستی تهيه كرديم و در فرهنگسرا نظرات و هم چنين نيازهای غرفه دارن بازار به اطلاع مسئولان رسيد و تفاهم نامه مربوطه بين كانون و فرهنگسرا امضاء شد. فرهنگسرای ارسباران چاپ پوستر و كارت دعوت و نصب بيلبورد تبليغاتی را به عهده گرفت. درفاصله بين جلسه نهائی بازار در دفتر فرهنگسرا به علت برگزاری جشنوارۀ موسيقی فجر تاريخ بازار از روزهای سوم و چهارم به روزهای چهارم و پنجم اسفند تغيير يافت. در آخرين جلسه بازار از كليه شركت كنندگان دعوت شد برای توضيح بعضی موارد و شرايط در روزهای برگزاری باهم ديداری داشته باشيم. در اين ديدار مقرراتی كه قبلاً برای غرفه داران نوشته شده بود خوانده شد و به طور كتبی هم به ايشان داده شد. 

2

در اين جلسه تقسيم وظايف بين اعضاءِ داوطلب برای تحويل گرفتن ميزها از فرهنگسرا، شماره گذاری و چيدمان و همكاران كمكی، تعيين مسئول مالی و تهيه قبض های فروش برای غرفه داران، تهيه كارت های معرفی برای اعضاء و … انجام شد.

3

برنامه های خاصی كه در اين بازار داشتيم قصه گوئی، كاردستی و نقاشی برای كودكان بود. خانم آرمين در تمام روز جمعه برای كودكان قصه گوئی كرد و اعضاء هنرمند كانون با تهيه ماسك هائی با كودكان به نقاشی و كاردستی مشغول شدند.

4

انجام داد باعث شد تعداد زيادی كتاب » كتاب تكانی « ابتكار ديگری كه فرهنگسرا تحت عنوان برای كتابخانه ها جمع آوری شود اين ابتكار بسيار مورد توجه قرار گرفت. پنج شنبه شب از ساعت 8عصر تا 10شب چند نفر از اعضاء در فرهنگسرا به چيدمان ميزها پرداختند. صبح روز جمعه از 8 صبح اعضاء كانون برای ورود غرفه دارن در فرهنگسرا حاضربودند و با تحويل ميزها به ايشان تا ساعت 10 كه شروع بازار بود همه كارها سامان يافت. دو روز بسيار خوب و پرنشاطی را در كنار يكديگر گذرانديم. برنامه حاجی فيروز فرهنگسرا در آخر روز دوم بسيار پر شور بود. بازديدكنندگان با اهداف كانون آشنا شدند و تعدادی درخواست همكاری كردند. در پايان روز شنبه همگی به اميد شركت در فعاليت های بعدی و حمايت از كودكان وكتابخانه های روستائی با يكديگر خداحافظی كرديم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن

نویسنده : ثریا قزل ایاغ ، تهران : انتشارات سمت ، 1383 . 408 ص ، مصور . این کتاب در پانزده فصل و دو پیوست از دید نظری و عملی به ادبیات کودک و نوجوان می پردازد، چنان که در مقدمۀ کتاب آمده است: به عنوان منبع درسی برای […]

کمک به طرح های کانون