برگزاری همایش صلح در روز جهانی صلح 31شهریور ماه

جلسه شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان با حضور خانم ها زندیه، نادریان، کیان ارثی، رسالت، سلیقه، فغانی، خلیلی، واعظی، همایونی و آقای فروتن تشکیل شد. خانم میرهادی نیز در این جلسه حضور یافتند. گفت و گو پیرامون برنامه فعالیت شورا در سال 92 همان طور که قبلاً هم گفته شده بود صورت گرفت. برنامه پیشنهادی شامل دو بخش، برگزاری همایش صلح در روز جهانی صلح ( 31 شهریور ماه ) و برگزاری کارگاه های تسهیلگری برای آموزش مربی.
در مورد برگزاری همایش قرار شد ابتدا مکان همایش مشخص شود. حسینیه ارشاد و موزه ملک پیشنهاد شد طرح کلی همایش شامل مشارکت سه بخش، اعضاء شورا، سازمان های شهرستان ها و تهیه گزارش از اقدامات صلح در سراسر جهان و شخصیت های جهانی همراه با نمونه برنامه های پیشنهادی آنان است. شخصیت های داخلی در زمینه ادبیات کودکان، هنر و دیگر فعالیت ها و سازمان های دولتی ذی ربط مانند موزه صلح، محیط زیست و… در این همایش حضور فعال داشته باشند.
سایر فعالیت ها مثل داشتن میز برای سازمان ها، نمایشگاه نقاشی، نمایش، موسیقی و… و طراحی پوستر و تأمین هزینه همایش با کمک اعضاء اقدام شود.
برای مشروح برنامه های این همایش قرار شد اعضاء پیشنهادهای خود را در جلسه میان ماهانه مطرح کنند. هم چنین برای تکثیر بروشور، بیانیه شورا و دفترچه عملکرد ده ساله اقدام شود. برای دسترسی به سایر سازمان ها اعم از دولتی و غیر دولتی قرار شد هر چه زودتر فهرستی از ایمیل آن ها برای آرشیو شورا تهیه و در اختیار دفتر کانون توسعه گذاشته شود. برای ارسال اولین اطلاعیه برگزاری همایش متنی تهیه شود تا هرچه زودتر دیگر سازمان ها در جریان قرار بگیرند و برای مشارکت فرصت کافی داشته باشند.
در جلسه میان ماهانه مفصل صحبت خواهد شد.
در بخش کارگاه های تسهیلگری دو موضوع محیط زیست و حقوق کودک پیشنهاد شد قرار شد مدرسان این دو موضوع را بررسی و برای تدوین یک راهنمای آموزشی پیشنهاد دهند. چند موضوع دیگر نیز برای طرح در جلسات بعد در دستور کار خواهد بود.
– ثبت شورا با حقوقدان ها مطرح شود
– سایت شورا که قرار شد فعلاً به صورت زیر مجموعه سایت کانون درآمد ولی برای داشتن سایت مستقل تحقیق شود.
– تقدیر از همکاران شورا که فرم آن تهیه شود.
جلسه میان ماهانه روز شنبه اول تیرماه در دفتر کانون توسعه از ساعت 30/4 عصر بعد از ظهر تشکیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فعالیت این هفته کانون توسعه فرهنگی کودکان

فهرست نویسی و ارسال کتاب به کتابخانه روستاهای خنگ، آفریز، خور، دهک، حاجی آباد، دارالشفاء شهرستان بیرجند فهرست نویسی و ارسال کتاب به کتابخانه نور و رحمت بندرعباس خرید میز و صندلی اتاق مطالعه کتابخانه فاطمه ها در روستای دهکهان شهرستان کهنوج فهرست نویسی و ارسال کتاب به کتابخانه روستای […]

کمک به طرح های کانون