درجست و جوی دلتورا

درجست و جوی دلتورا، جلد1، جنگل‌های سکوت، نوشته: امیلی رودا، ترجمه: محبوبه نجف خانی، تهران: انتشارات قدیانی 1382، 168ص.

خلاصۀ کتاب: لیف شانزده ساله ‌می‌پذیرد وعده ای را که پدرش قبل از تولد اوبه مردمش داده بوده است، به انجام برساند. او به جست و جوی هفت گوهر جادویی دلتورا ‌می‌رود تا سرزمینشان را از ظلم اهریمن نجات دهد. این هفت گوهر در سرتاسر زمین، درمکان‌های تاریک و وحشتناک پراکنده اند.لیف برای یافتن آن‌ها همراه با مردی به نام باردا عازم جنگل های سکوت می شود. در راه دختری یتیم و وحشی  به سن و سال لیف با آن ها همراه می شود و  ماجراهای هیجان انگیز و ترسناکی را از سرمی گذرانند که دراین کتاب و بقیۀ کتاب های مجموعه می‌خوانید.

مخاطب: گروه سنی ج- د

شرح جلسۀ کتابخوانی و فعالیت‌های مرتبط با آن: یکی از بچه‌ها این کتاب را خوانده و خیلی خوشش آمده بود. پس من کتاب را برداشتم و به همراه او و چند نفر دیگر دور هم نشستیم و خواندیم و خلاصۀ آن را نوشتیم. بچه‌ها کتاب‌های این مجموعه را به امانت گرفتند و تا شمارۀ 8 خواندند و گفتند باز هم از این کتاب‌ها بیاورید.

نتیجۀ ارزیابی: این کتاب خیلی عالی بود، داستانی تخیلی و پرکشش داشت و ساده و قابل فهم بود.

                                                                                                                                                                                   زهره مولیدی، کتابخانۀ دارالشفاء فاطمه زهرا(س) بیرجند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پارسیان و من

پارسیان و من، جلد2 و جلد3، نویسنده : آرمان آرین، تهران: موج 1383- 1384، 230 ص. خلاصۀ کتاب: داستان سفر نوجوانی است به ایران باستان و به فراز و نشیب این سرزمین پهناور در زمان کورش کبیر. نویسندۀ این کتاب در قالب داستان این دوران، حوادث، رویدادها، پیروزی‌های کورش کبیر […]

کمک به طرح های کانون