نشست همکاری سازمان های غیردولتی،دولتی و یونسکو

در تاریخ 21/09/91 به دعوت موسسه پژوهشی کودکان دنیا نشست همکاری در زمینه « پیشگیری از خشونت در مدارس » در دفتر نمایندگی یونسکو در تهران برگزار شد.
در این نشست ابتدا نماینده یونسکو درباره موضوع نشست صحبت کردند و پس از آن تعدادی از نمایندگان سازمان ها از ابعاد مختلف خشونت و توسعه آن در خانواده، مدارس و جامعه و هم چنین اعمال کنندگان این خشونت، والدین، معلمان و مربیان، جامعه و بُعد چهارم آن، خشونت کودک به کودک صحبت کردند. به نظر شرکت کنندگان آموزش و فقر زدایی دو عامل مهم در رفع این معضل بزرگ کودکان به شمار می رود که باید مسئولان به چاره اندیشی آن برآیند. آموزش والدین، مربیان، معلمان و جامعه از طریق رسانه ها و کودکان باید در سرلوحه کار قرار گیرد. در کتاب های درسی باید مطالب آموزشی جذاب نه پند و اندرز درباره صلح و همکاری و پرهیز از خشونت گنجانده شود. در یک جمع بندی قرار شد کمیته هایی برای اجرایی کردن این هدف و برای مخاطبان مختلف تشکیل شود. نمایندگانی از آموزش و پرورش، شهرداری، صدا و سیما و سازمان های غیردولتی افراد این کمیته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دوره های مهارت آموزی مربیان کودک

روز چهارشنبه ششم دیماه، جلسه ای درشورای کتاب کودک برگزار شد که طی آن برگزارکنندگان و مدرسان دورۀ آموزشی “کودک، مربی، خلاقیت” از تجربیات و دستاوردهای خود گفتند. این دوره که از اول تاسوم شهریورماه سال جاری در اصفهان برگزار شد، سومین دورۀ مهارت آموزی مربیان مهدهای کودک در این […]

کمک به طرح های کانون