کتابخانه ای دیگر هدیه به مشتاقان کتاب

شهر نوش آباد در استان اصفهان، شهرستان آران و بیدگل است که در7کیلومتری شمال شهرستان کاشان واقع شده است. این شهر بیش از دوازده هزار جمعیت دارد.
به دنبالِ درخواست تعدادی از فرهنگ دوستانِ نوش آباد برای راه اندازی کتابخانه ای در این شهر، و سفرهای متعدد برای انتخاب مکان کتابخانه وگفت و گو با مسئولان شهر نوش آباد، کتابخانه ی این شهر روز 23فروردین 1398 افتتاح شد.
ساعت 10 صبح جمعه، برنامه افتتاح کتابخانه با حضور اهالی محل، مسئولان محلی از شهردار و بخشدار گرفته تا مدیر اسبقِ اداره ارشادِ کاشان و فرهنگیان نوش آباد، اعضای شورای شهر اجرا شد.
برنامه ی افتتاح کتابخانه با تلاوت قرآنِ آقای اسماعیل زاده شروع شد و پس از آن آقای کوهی عضو شورای شهر به مهمانان خوش آمد گفت. درادامه خانم منیرهمایونی، مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، درباره ی فعالیت های کانون و کتابخانه های روستایی و تأثیرِ وجود کتابخانه در هر شهر و روستا گفت. اینکه در کتابخانه چه می کنند و چگونه با همیاری و مشارکت اهالی تحولی در شهر و روستا ایجاد می‌شود.
در ادامه ی برنامه آقای اشرفی، شهردار نوش آباد؛ آقای جوادی، رییس اسبقِ اداره ارشاد کاشان؛ آقای ضابطی، رییس اداره ارشاد آران و بیدگل، آقای میثم حسان وخانم فرمهر منجزی صحبت کردند.
محل کتابخانه ی کانون توسعه فرهنگی کودکان را آقای احمد حسان در اختیار گذاشته اند. کتابدار کتابخانه، خانم خجوی، در هفتمین دوره ی آموزشی کتابداران روستایی در تابستان 1397 شرکت داشت و آموزش های لازم را دیده بود.
این کتابخانه هم مانند دیگر کتابخانه های کانون از بخش های: مخزن، دیداری – شنیداری، بازی وسرگرمی و کامپیوتر تشکیل شده است.

افتتاحیه کتابخانه نوش آباد
افتتاحیه کتابخانه نوش آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نشست بزرگ فعالان و مدیران موزه‌های خصوصی

پنجشنبه 2/3/98 به دعوت سازمان “ایکوم” به مناسبت هفته میراث فرهنگی وروز جهانی موزه ها با شعار “موزه‌ها به مثابه کانون‌های فرهنگی؛ آینده سنت‌ها” نشست بزرگی از فعالان و مدیران موزه‌های خصوصی کشور در سالن اجتماعات کاخ نیاوران  برگزار شد. بیش از 50 شرکت کننده که قریب به اتفاق آن […]

کمک به طرح های کانون