یار مهربان ما و کودکان از میان ما رفت.

فهیمه راستکار، در جمع یاران کانون توسعه فرهنگی کودکان نه به خاطر هنرش که جای تردید در استادیش نبود، بلکه به خاطر شیوه زندگی و بینش انسانی اش از جایگاه ویژه ای برخوردار بود. او برای ساختن جامعه ای شایسته و در خور شأن و عزت انسانی به آموزش کودکان و نوجوانان توجه خاص داشت. سالها همراهی و حمایت او مشوق ما در پیشبرد اهداف کانون بود. او هر هفته به دفتر کانون می آمد و با چهرة شاد و بیان زیبا و طنزآلودش خبر از جذب کمک از دوستان دیگرش می داد. او کمک ها را برا ی ایجاد کتابخانه های جدید و فراهم آوردن امکانات  بیشتر برای توسعه آموزش، فرهنگ و هنر در میان کودکان روستاها جمع آوری می کرد. بهمن سال82 را به یاد داریم. روزی که از فهیمه راستکاردر مراسم پایانی بیست و دومین جشنواره تئاتر فجر به عنوان یکی از پیشکسوتان و فعالان این هنر تجلیل شد، او و همکار هنرمندش، خسرو خورشیدی جوائز خود را به کانون توسعه فرهنگی کودکان اهدا کردند تا کتابخانه دیگری تأسیس شود و کودکان محروم در روستاهای دورافتاده در لذت خواندن و آموختن سهیم شوند.

3

فهیمه راستکار در کانون توسعه فرهنگی کودکان با عنوان آموزشیار تعدادی از کودکان کم توان مالی را زیر پوشش حمایت خود داشت. او برای ما الگویی از یک انسان پایبند به اصول اخلاقی، با بینش و شیوه زندگی آگاهانه و درست بود. با عرض تسلیت به همسر او نویسنده و مترجم ارجمند جناب آقای نجف دریابندر ی، فرزند نازنین او سهراب، خانواده گرامی، دوستان و همه انسانهای فرهیخته و آگاه یادش را گرامی می داریم و ازآموزه هایش همواره بهره می گیریم. ما به پیروی از این آموخته ها هزینه گل یادبودش را برای کمک به دانش آموزان روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی اختصاص می دهیم.
                                                        
                                                                                                               منیر همایونی و همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مراسم هفته جهانی علم در خدمت صلح و توسعه

روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار مراسم هفته جهانی علم در خدمت صلح و توسعه در روز چهارشنبه 24 آبان ماه اختصاص به اهداءِ کتاب به کتابخانه های روستائی و آموزشگاهی داشت. کانون توسعه با اهداءِ 2000 جلد کتاب که از طرف شرکت صنایع ملی پتروشیمی به کانون هدیه شده […]

کمک به طرح های کانون