نقش خواندن و نوشتن در زندگی فردی

کارگاه یک روزۀ مهارت خواندن و نوشتن و آشنایی با مقدمات آن زیر عنوان “چرا باید خواند،چرا باید نوشت” در روزهای 23و24 دی ماه در محل کتابخانه اجوارکلا ی آمل برگزار شد.در این کارگاه 13نفر از دانش آموزان دو دورۀ تحصیلی دبستان و راهنمایی شرکت داشتند و ضمن آشنایی با شیوه های  مطالعه و نقش خواندن و نوشتن در زندگی فردی و اجتماعی خود، به تجربه عملی پرداختند.

در این کارگاه تلاش شد دانش آموزان شرکت کننده پیش ازهرچیز با کاربرد کلمات و واژگان و ضرورت بالا بردن ذخیره واژگان از راه مطالعه آشنا شوند. توضیح داده شد که خواندن در واقع کوششی است برای گشودن دریچه ای تازه به سوی جهانِ نو.

به این ترتیب، از راه مطالعه می توان به کشف  چنین جهانی و لذت بردن از زیبایی های آن رسید و با دیگران به مطالعه، آن ها را نیز در این لذت سهیم و شریک کرد.

DSC04173 DSC04166

در ادامه کارگاه از دانش آموزان خواسته شد با کمک گرفتن از دانسته های شان متنی را به دلخواه روی کاغذ بنویسند و در اختیار مربی قرار دهند. نتیجه کار،جالب توجه بود و نشان داد کودکان تا چه میزان مستعد و آماده برای کشف جهان پیرامون شان از راه مطالعه و کمک گرفتن از واژگان هستند.

  •   رضا خاکی نژاد          

2 دیدگاه برای “نقش خواندن و نوشتن در زندگی فردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار از مدرسه ابتدایی شهدای جوانمرد(شهرری)

به دعوت  مدیر مدرسه شهدای جوانمرد در تاریخ 23/10/94 با چند نفر از اعضای انجمن اولیاء و مربیان و مدیر و همکاران ایشان ملاقاتی صورت گرفت. ابتدا منیر همایونی، مدیر کانون توسعه، خلاصه ای از فعالیت‌ها و اهداف کانون برای حاضران گفتند. پس از آن مدیر مدرسه و اولیاء دربارۀ […]

کمک به طرح های کانون