بررسی پدیدۀ ازدواج اجباری

شانزدهمین جلسه کارگروه حمایتی- هماهنگی روز 14 مهر ماه در محل مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تشکیل شد.
دستور جلسه بررسی پدیدۀ ازدواج اجباری و زود هنگام و ارزیابی وضعیت آموزش پیش از دبستان بود.
نمایندگان سازمان‌های بهزیستی و آموزش و پرورش در مورد ارزیابی وضعیت آموزش پیش از دبستان صحبت کردند و سایر شرکت کنندگان هم در این باره نظراتشان را مطرح کردند. قرار شد برای اجرایی و عملی کردن راهکارهای بهبود وضعیت آموزش پیش از دبستان با توجه به اهمیت ویژۀ آن در سال‌های یادگیری، تا 6 سالگی و امکانات آموزشی و تربیت مربی به صورت نمونه در یک منطقه ایجاد شود.
در بحث پدیده ازدواج اجباری دختران هم با توجه به موارد مطرح شده از طرف حاضران و آسیب شناسی این پدیده که اهم آن به خطر افتادن سلامت دختران، فرزندآوری زودرس و عدم آشنایی مادر و فرزند پروری درست، دور ماندن از تحصیل، عدم سازگاری و وقوع طلاق و . . . است. پیشنهاد شد برای روشن شدن ذهن جامعه دربارۀ این آسیب‌ها و چاره جویی و یافتن راه‌هایی برای بالا بردن سن ازدواج بررسی وضعیت فرهنگی مناطق مختلف و سنت‌های رایج بین اقوام و وضعیت اقتصادی آنها همایش دو روزه ای برگزار شود..
منیر همایونی، مدیر اجرایی کانون توسعۀ فرهنگی کودکان عضو کارگروه حمایتی- هماهنگی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح کتابخانه آبادان به نقل از خبرگزاری ایسنا

ساختمان جدید کتابخانه کانون توسعه فرهنگی کودکان در روستای آبادان از توابع شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد. گزارش به نقل از خبرگزاری ایسنا :   http://isna.ir/news/95072817063/  

کمک به طرح های کانون