دهکدۀ سبز، سبزتر می‌شود

 

روز چهارشنبه 13 آبان ماه گروه محیط‌زیست «دهکدۀسبز» در کتابخانه روستای اجوارکلا جلسۀ کتابخوانی داشت. در این گروه افراد زیر شرکت داشتند:

زهرا(سارا) دریاباری، کوثرصادقی، زینب باقری، زینب صدیقی، آیدا میرآقازاده، سحر متحدی، فاطمه رضایی، زهرا طالبی، نیلوفر عباسی، زهره اسحاقی، محسن عباسی، سعید علوی، نیما قاسمی، علیرضا مهدوی، رضوان رمضان زاده و فرمهر منجزی.

ابتدا دربارۀ فعالیت های گذشته گروه تاکنون، صحبت شد. بعد قرار شد هرماه دونفر از اعضاء مسئول هماهنگی و ارتباط باشند، این ماه سارا دریاباری و سعید علوی مسئولیت این کار را قبول کردند.                                                                                                                                      

بعد ار آن کتاب «آب و صرفه جویی» گردآوری و ترجمۀ محمدهواتی از سری کتاب‌های بچه های محیط‌زیست از انتشارات فنی، خوانده شد.

در این کتاب دربارۀ نشت آب، اندازه‌گیری مقدار آب نشتی از یک شیر در یک شبانه روز؛ زباله‌هایی که کنار دریا می‌ریزند، محاسبۀ میزان آب مصرفی هنگام مسواک زدن، ظرف شستن، دوش گرفتن، شستن حیاط، توالت رفتن(سیفون کشیدن) و… را می‌بینیم. 

هم‌چنین روش‌های صرفه جویی هنگام هریک از این کارها. بچه‌ها کتاب را قسمت به قسمت خواندند و دربارۀ آن صحبت کردند.

قرار است هرهفته با هم کتابی با موضوع محیط‌زیست بخوانند. طرح‌ها و ایده‌یشان را دربارۀ چگونگی حفظ محیط‌زیست، اعم از جمع‌آوری زباله، آموزش به کوچک‌ترها، صرفه جویی در مصرف هر یک از انرژی‌ها و هرچه در ارتباط با محیط‌زیست است با هم در میان بگذارند. در ضمن گروه دهکدۀ سبز در تلگرام تشکیل دادیم که خبرها و آموزش‌های لازم را با هم به اشتراک بگذاریم.

فرمهر منجزی

 

 

20151104_161436

20151104_160724

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روزی در کتابخانۀ اجوارکلا

  کتابخانۀ روستای اجوارکلا در نزدیکی شهر آمل در استان مازندران است. این کتابخانه چندسالی است فعالیت خود را شروع کرده است. از زمان شروع به کار این کتابخانه، گروه محیط‌زیست هم در کتابخانه تشکیل شد که گروهی فعال است به اسم «دهکدۀ سبز». گروه‌های دیگری از جمله شاهنامه خوانی […]

کمک به طرح های کانون