دیدار دوم نمایندگان سازمان های فرهنگی غیردولتی با مسئولان وزارت آموزش و پرورش

در روز دوم بهمن 92، جلسه ای با حضور معاونت محترم و مسئولان آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان و نمایندگان سازمان های  غیردولتی (کانون توسعه فرهنگی کودکان، انجمن ترویج علم ایران، انجمن پژوهش های آموزشی پویا، شورای کتاب کودک، کاوشگران طبیعت دنیا ، مؤسسه مهر گیتی و خیرین مدرسه ساز) تشکیل شد که اهداف زیر را دنبال می کرد:

–         همکاری مشترک در بالابردن کیفیت آموزشی در مدارس.

–          جذاب کردن محیط های آموزشی برای دانش آموزان.

–          پیشگیری از ترک تحصیل و افت تحصیلی دانش آموزان.

–         کمک به تغییر نگرش و بالابردن فرهنگ خانواده ها درباره اهمیت تحصیل فرزندان .

–          کمک به معلمان در استفاده از شیوه های نوین آموزش و تغییر نگاه آنان به محوریت دانش آموزان در فرایند یادگیری.

2014-01-22 17.10.30

در این جلسه پیشنهادهای زیر از سوی دو طرف مطرح شد:

1-     معاونت آموزش ابتدایی آمار درستی از دانش آموزان در مقاطع مختلف سنی ارائه کند و علل و عوامل بازماندن کودکان از تحصیل را نیز برای همکاران سازمان های غیر دولتی به طور روشن توضیح دهد.

2-    انتظارات آموزش و پرورش به طور شفاف و مشخص از همکاری با سازمان های غیردولتی مشخص شود.

3-    با توجه به مسائلی که در سیستم برنامه ریزی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و به طور زیر ساختی باید به آن پرداخته شود، تقسیم بندی طرح ها بر حسب زیر ساخت ها و رو ساخت ها انجام شود و در بخش روساخت ها واگذاری کار به سازمان های غیردولتی در رده های مختلف و با توجه به تخصص و تجربه هر سازمان صورت گیرد.

4-    کار گروه هایی در قسمت های زیر ساخت و رو ساخت تشکیل شود.

5-    وزارت آموزش و پرورش می تواند بخش هایی از کارهای خود را در استان ها یا شهرستان ها به سازمان های غیردولتی فعال آن مناطق واگذار کند.

6-    فهرستی از نیازها، امکانات، توانمندی های دو طرف تهیه و در جلسه آینده مطرح شود تا بتوان راه کارها را تعیین  و  برای پیشبرد آن ها برنامه ریزی کرد.

7-    در بخش آموزش ابتدایی از 4 تا 11 سال حوزة فعالیت و همکاری تعیین شد (البته مانع از ورود به مسائل کلی آموزش و پرورش نخواهد بود).

8-    قرار شد صورت جلسات قبلی برای حاضران ارسال شود.

2014-01-22 17.10.39

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری کارگاه های مرور و بازنگری

با توجه به گوناگونی فعالیت های کانون توسعۀ فرهنگی، تشکیل گروه های کاری جدید و افزایش اعضای جدید، گروه آموزش این سازمان برگزاری یک سری کارگاه “مرور و بازنگری” را برای اعضای فعال کانون برنامه ریزی کرده است. هدف از این کارگاه های کوتاه چندساعته که با پرسش و پاسخ […]

کمک به طرح های کانون