سفر به خراسان جنوبی

خانم ها منیر همایونی، خدیجه یارعلی و شاهده سعیدی از تاریخ 21 تا 25 دی به خراسان جنوبی سفر کردند. کانون توسعه فرهنگی کودکان در خراسان جنوبی شش کتابخانه دارد و برنامه‌ی  این سفر، سرکشی به کتابخانه ها، رفع مشکلات آن‌ها به کمک مسئولان ادارات ذیربط و رابطان محلی وهمچنین برگزاری کارگاه هایی برای زنان روستایی با هدف توانمندسازی آن‌ها به ویژه در امور معیشتی و تشکیل تعاونی بود.

دراین سفر خانم یارعلی، از اعضای انجمن زنان مدیر کارآفرین و از یاران کانون، و  خانم همایونی مدیر اجرایی کانون توسعه فرهنگی کودکان، کارگاه توانمندسازی زنان را در کتابخانه ی دارالشفاء فاطمه زهرا(س) واقع در محله ای محروم و مهاجر نشین در بیرجند، و روستاهای دهک و آفریز اجرا کردند. در این دو روستا، انتخابات برای تشکیل صندوق تعاونی صورت گرفت و قرار شد مراحل بعدی به اطلاع کانون برسد تا همکاری های لازم به عمل آید.

خانم ها همایونی و سعیدی برای حل مشکل کتابخانه ی حاجی آباد، که حدود دوسال است به علت نداشتن جا تعطیل شده است و همچنین مشکل تعطیلی کتابخانه و دبیرستان های کاردانش خنگ با مدیر بخشداری مرکزی و اعضای شورای اسلامی این دو روستا جلساتی داشتند که در آن ها این مسئولان متعهد همکاری و مساعدت بیشتر شدند. همچنین با آقای عباس لامعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و آقای شهرستانی، معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش کاردانش، که اتفاقاً برای مأموریتی در بیرجند حضور داشت، جلساتی داشتند و برای بازگشایی مدارس خنگ قول های مساعدی گرفتند. گزارش تفصیلی این سفر را در اینجا بخوانید.

 

dehek
خانم های روستای دهک فرم مربوط به شرکت تعاونی را پر می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سفر با جاده شروع شد!

جاده نماد سفر است و معمولاً سفر با منظرۀ جاده در جلو رو شروع می‌شود. این سفر هم همین‌طور شروع شد، گروهی از همکاران، خانم‌ها: منیر همایونی، شاهده سعیدی، فرمهر منجزی و فریده خواجوی. مقصد روستای دُماب است. در استان اصفهان، بعد از گلپایگان و نرسیده به نجف‌آباد. کتابخانۀ دُماب […]

کمک به طرح های کانون