کتابخانه‌های هفدهم و هجدهم

کتابخانه‌های هفدهم و هجدهم

IMG_7146 

برگزاری کارگاه در دو کتابخانۀ تازه تأسیس روستاهای کریم‌آباد و وحدت‌آباد در نزدیکی شهرستان بهاباد در استان یزد. کتابخانه‌ی کریم‌آباد در مدرسه‌ای که دیگر استفاده نمی‌شود مستقر شده است. پس از امضای قرارداد همکاری بین کانون توسعه فرهنگی کودکان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزدای استان یزد، برای راه‌اندازی دو کتابخانه در منطقه بهاباد، محل کتابخانه انتخاب شد کتابخانۀ کریم‌آباد در ساختمان دبستان قدیمی روستا مستقر شد. این مدرسه چهار کلاس و یک سالن دارد. کتابخانۀ روستای وحدت‌آباد هم در طبقۀ پایین حسینۀ روستا. این دو ساختمان آماده‌سازی شد و تجهیزات کتابخانه‌ها هم خریداری شد.

هفته اول اسفند ماه 1393، یک گروه از همکاران: خانم‌ها منیرهمایونی، مهین زندیه و آرزو باوری به دو روستا سفر کردند و کارگاه‌های رفتار با کودک و نوجوان، آشنایی با محیط‌زیست و کاردستی با استفاده از دورریختنی‌ها را برگزار کردند.

DSC01601

در تاریخ 12 اسفند ماه گروه دوم همکاران، خانم‌ها: فاطمه(سوری) مرتضایی فرد، فرمهر منجزی، شهره زبیری و طاهره فراهانی به این دو روستا سفر کردند.

آموزش کتابداران هر دو روستا را خانم مرتضایی فرد به عهده داشت و در دو روز متوالی خدمات فنی کتابداری را به کتابداران آموزش داد. سپس خانم منجزی نحوۀ پر کردن برگه‌های گزارش ماهانه و ارزیابی کتاب را به کتابداران آموزش داد و دربارۀ فعالیت‌های کتابخانه و چگونگی برگزاری کارگاه‌ها و تشکیل گروه‌های کتابخوانی نکاتی مطرح کرد.

خانم زبیری جلسه‌هایی با مادران برگزار کرد و دربارۀ رفتار بدون خشونت با فرزندان و مسائل مادران با نوجوانان‌شان صحبت کرد.

خانم فراهانی در آموزش کتابداران همکاری کرد و بعد از آموزش به همراه همکاران دیگر به چیدن قفسه‌ها پرداخت.

در این دو کتابخانه کارگاه‌های کتابخوانی، آشنایی با کتاب‌های مرجع، مقاله‌نویسی و کاردستی و نقاشی هم برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای ساختن دنیا اول خودت را بساز !

به نام خداوندگار زیبایی ها برای ساختن دنیا اول خودت را بساز !  یکی بود یکی نبود.یه روزگاری توی یک دشت بزرگ زمانی بود برای دوری دلها .زمانی برای نگاههای هر روزه ولی غریب. تا اینکه زلزله طلایی آمد . چرا طلایی؟ آخر بعد از این زلزله بود که فرشته […]

کمک به طرح های کانون