اشتیاق کودکان در روستای خنگ

گروه همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان، خانم‌ها: منیر همایونی و فرمهر منجزی و آقای امینی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رسیدگی به کتابخانههای خراسان جنوبی، به این داستان سفر کردند.

همانطور که می‌دانیم کانون توسعه فرهنگی کودکان در استان خراسان جنوبی شش کتابخانه دارد. اولین روز سفر، گروه به روستای خنگ رفت. کتابخانۀ روستای خنگ اولین کتابخانۀ کانون توسعه است که در سال 1380 راه اندازی شد. این کتابخانه چند ماهی به علت تغییر کتابدار فعالیت کمی داشت.

خانم همایونی در این سفر یکی از خانم‌های جوان روستا که برای کتابداری معرفی شده بود، دیداری داشتند. خانم زهرا جوان از این پس کتابدار کتابخانۀ خنگ می‌شود.

 

بعد از آن به بچه‌ها خبر دادیم به کتابخانه بیایند. خوشبختانه استقبال بچه‌ها خیلی خوب بود و تعداد زیادی دختر د پسر به کتابخانه آمدند. آنها را به سه گروه تقسیم کردیم.

آقای مهندس امینی کارگاه آشنایی با “انرژی های موجود در طبیعتو چگونگی استفادۀ درست از این انرژی ها” را برای نوجوانان دختر و پسر برگزار کرد.  

خانم همایونی با دختران نوجوان دبیرستانی کارگاه “کتابخوانی و تاثیر ادبیات بر زندگی” را با آنها برگزار کردند و با خواندن کتاب “قصه‌های شیرین سعدی” دربارۀ ادبیات کهن و لزوم آشنایی نوجوانان نوجوانان با ادبیات کهن صحبت کردند.

خانم فرمهر منجزی با کودکان دبستانی کارگاه کتابخوانی و شناخت خویشتن را برگزار کرد.

بعد از گفتن مقدمه ای دربارۀ لزوم کتابخوانی و اینکه چگونه کتاب بخوانند، از آنها خواست، با کمی فکر کردن خودشان را معرفی کنند و روی یک کاغذ دربارۀ خودشان بنویسند. پس از آن کتابی دربارۀ رفتارهای کودکان باهم خواندند و از بچه‌ها خواسته شددربارۀ رفتارهای خودشان آنچه به فکرشان می‌رسد بنویسند.

برگزاری این سه کارگاه با اشتیاق کودکان همراه بود و خوشبختانه بعد از مدتی وقفه دوباره کتابخانۀ روستای خنگ فعال شد.

گروه همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان آن بعد از ظهر با بچه‌ها همراه بودند و بعد از تاریکی هوا با بچه‌ها خداحافظی کردند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

غم خود با که بگویم که همه گریانند افسرده دلند و در درون نالانند

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت غم انگیز آقای مهندس هرمز معتمد امینی آموزشیار عزیز و همراه همیشگی کودکان محروم روستا و کانون توسعه فرهنگی کودکان را به سرکار خانم مهندس حورا معتمد امینی، سرکار خانم هما معتمد امینی، آقای مهندس حسین معتمد امینی، آقای مهندس آرمین و خانواده و […]

کمک به طرح های کانون