بچه ها در گرمای 45 درجه منتظر بودند

آقای مهندس امینی و خانم منیر همایونی برای بازدید از کتابخانۀروستای آبادان از توابع شهرستان ایرانشهر روز شنبه 21 شهریورماه به  استان سیستان و بلوچستان سفر کردند. گزارش خانم همایونی را از این سفر با هم می‌خوانیم:

با توجه به دوری راه و محدودیت پروازها نزدیک ظهر به ایرانشهر رسیدیم. ساعت 1 بعدازظهر در گرمای 45 درجه به روستای آبادان رفتیم. بچه ها در کتابخانه منتظر ما بودند با توجه به نقل مکان کتابخانه به محل جدید که فقط یک اتاق دارد و کولر ندارد، فقط توانستیم ساعتی را با بچه ها بمانیم و صحبت های شان را گوش کنیم. بعد برای بررسی موقعیت زمین اهدایی برای کتابخانه و تهیه کروکی آن به اتفاق واگذار کنندگان و آقای مهندس امینی به محل رفتیم. این زمین در کنار دبستان روستا و دیگر فضاهای آموزشی است. در 7 سال گذشته پس از تأسیس کتابخانه در روستای آبادان به دلیل استیجاری بودن ساختمان ناچار به تغییر  آنجا شدیم. در حال حاضر که کتابخانه در یک اتاق دایر است تصمیم گرفتیم برای ساخت کتابخانه زمینی پیدا کنیم، که خوشبختانه زمین کنونی مناسب برای احداث است. اگر چه هنوز نتوانسته ایم بودجه ساخت این کتابخانه را تأمین کنیم، ولی در این باره مصمم هستیم و به حمایت و یاری همه فرهنگ دوستان و دوستداران کودکان و به ویژه در مناطق محروم امیدواریم .غروب به ایرانشهر برگشتیم.

روز یکشنبه ساعت 9:30 صبح دوباره در کتابخانه با بچه ها قرار داشتیم ، همۀ بچه‌ها و تعدادی از مادران آمده بودند. کار را با خواندن یکی از داستان های شاهنامه شروع کردم و دربارۀ شاهنامه و داستان های آن توضیح دادم. موضوع پیرامون صلح، رفتار و گفتار صلح آمیز بود. بچه ها دو به دو در سه پرده برخوردهای غیر دوستانه و بد و برخوردهای صمیمی و مؤدبانه را با موضوع معلم و شاگرد، فروشنده و مشتری و ارباب رجوع و کارمند، به نمایش گذاشتند و بقیه  دربارۀ تفاوت این دو نوع رفتار قضاوت کردند. این شکل از فعالیت های آموزشی- نمایشی که زندگی روزانه را نشان می دهد، می‌تواند بر بهبود رفتار و گفتار بسیار تاثیرگذار باشد. حدود ساعت یک کتابخانه را ترک کردیم . عصر در منزل خانم دل پیشه جلسه  داشتیم برای امضاء توافق نامۀ واگذاری زمین و جلب همکاری ساخت. در این جلسه که تا ساعت9 شب طول کشید آقایان: کشاورز- مدیر مدرسه، امیر برهانی -رییس شورای روستا، مهندس دل پیشه، معاون شهرداری ایرانشهر، آقای دل پیشه از معتمدان روستا، آقای مهندس امینی و من به اتفاق چند نفر دیگر از اهالی روستا حضور داشتند. صورت جلسه نوشته و امضا شد و قرار شد بخشی از مصالح را شورا ، دهیاری و شهرداری اهداء کنند. ضمناً ایشان هزینه ساخت را برآورد کنند تا بتوانیم در دو یا سه مرحله ساخت را انجام دهیم. آقای دامنی، دهیار روستای آبادان در جلسه نبودند، ولی موافقت خود را اعلام کردند.صبح روز دوشنبه از ایرانشهر برگشتیم. با امید به این که ساخت این کتابخانه با همت بزرگوارانی که به سرنوشت این کودکان می اندیشند آغاز شود و شرایط بهتری برای اوقات فراغت این کودکان فراهم آید.    

 

 

   nsmail-23

nsmail-21

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ابزارهای  مورد نیاز در ارتباط با دیگران

روز سه شنبه 7مهرماه 1394 آقای دکتر علیرضا رضوی کارگاه آموزشی «ارتباط بدون خشونت برای ایجاد خانواده و جامعه‌ای قوی‌تر» را در محل کانون توسعه فرهنگی کودکان برگزار کرد. ابتدای کارگاه تعریفی از خشونت داده شد. طبق این تعریف خشونت هرگونه رفتاری است که باعث صدمه فیزیکی، روانی، مالی و […]

کمک به طرح های کانون