گسترش همکاری‌های بین کتابخانه‌ای

کانون توسعه فرهنگی کودکان از هرگونه همکاری بین کتابخانه‌ای و تبادل تجربیات در زمینه تجهیز و اداره کتابخانه‌ها روستایی استقبال می‌کند.

این نکته در سفر اخیر چند تن  از همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان به روستای «دُماب» از توابع نجف‌آباد در استان اصفهان مورد تأکید قرار گرفت.

در این سفر که با هماهنگی و میزبانی، آقای شهرداد میرزایی، از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شد، خانم‌ها شاهده سعیدی، فرمهر منجزی و آقای رضا خاکی نژاد ضمن بازدید از کتابخانه‌ی روستایی «دُماب» زمینه‌های همکاری مشترک و نیز فعال‌سازی این کتابخانه در حوزه‌های مختلف را بررسی کردند.

domab2

در جریان بازدید از مراکز فرهنگی روستای نمونه فرهنگی و گردشگری «دُماب»، آقای میرزایی ضمن اشاره به تأثیرگذاری اقدامات انجام شده در مناطق روستایی همجوار، خواستار تهیه یک طرح جامع از فعالیت‌های فرهنگی در منطقه با مرکزیت روستایی «دُماب» شد. روستای «دُماب» دارای یک مجموعه فرهنگی شامل یک کتابخانه مجهز با حدود600 جلد کتاب، قرائتخانه، امکانات آزمایشگاهی و پژوهشگاهی، موزه آثار تاریخی با کاربرد مطالعات مردم شناسی و جامعه شناسی و مهدکودک است.

domab1

در ادامه این سفر دو روزه، همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان، ضمن بازدید از کانون فرهنگی حضرت علی اکبر در روستای « گلدره» با فعالیت این کانون و کتابخانه آن از نزدیک آشنا شدند. کتابخانه روستای«گلدره» با حدود 300 نفر عضو، قرار است در آینده نزدیک، فعالیت گسترده تری داشته باشد. همکاری مشترک در این زمینه، موضوعی بود که در سفر به«گلدره» و ملاقات و گفت‌و گو با مسئولان محلی مورد توجه قرار گرفت. روستای «گلدره» درنزدیکی روستای دُماب است. بعد از این بازدید قرار شد همکاران کانون توسعه فرهنگی کودکان در سفر دیگری در کتابخانۀ دُماب کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند و کتابدار و کمک کتابدار را آموزش دهند.

domab3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کانون توسعه فرهنگی، برگزیده اولین دوره ترویج کتابخوانی

روز پنجشنبه 29 آبان ماه در تالار شمس و دربیست و دومین دوره‌ی هفته‌ی کتاب ، مراسم قدردانی از فعالان حوزه‌ی  کتابخوانی برگزار شد. ابتدای مراسم بعد از تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، داوران جشنواره معرفی شدند: حسین پاینده ، بلقیس سلیمانی، سید کاظم حافظیان رضوی، سعید رضایی شریف […]

کمک به طرح های کانون